SENARAI POKOK

Kami membekalkan benih pokok buah.

POKOK BUAH/NADIR-Benih durian raja kunyit/mousang king,durian duri hitam,tembaga,udang merah,tembaga,D101,D24,udang merah,benih kelapa matag F1,benih dokong mas,ciku mega,ciku siam,longan pingpong,longan brazil,longan lada,longan berlian,sukun,sentul,cantuman kundang,asam jawa king(cantuman),nona,manggis,manggis mesta mesta,nangka J33,cempedak CH28,cempedak champion,cempedak nangka,nangka siam isi merah,cempedak Durian,rambutan anak sekolah,rambutan gading,rambutan jarum mas,rambutan gula batu,pulasan,epal bidara,durian belanda,rambai,sentul,mentega,mangga harumanis,mangga mas hitam,cokanan,taiwan king,kuinin,mangga namdokmai,mangga epal,mangga kelapa,mangga kim hong,mangga lemak,mangga irwin ,mangga R2E2,mangga siam king madu,mangga mahachanok,mangga Super S,kedondong,gajus,jambu madu vietnam,asam gelugor,cermai,cermai belanda,ceri barbados,ceri terengganu,laici,lemon australia,lemon seedless,jambu batu seedless,jambu batu 1kg,jambu bol,jambu susu,jambu botol,Jambu batu merah,petai hybrid,jering,kerdas,kopi,bacang,jering,benih abiu,belimbing madu,belimbing buluh,delima,avocado dan lain-lain.

POKOK HERBA dan POKOK ULAM seperti benih betik sekaki,buluh madu,benih bunga cengkih,halia bara,papermint,benih ketum,pokok kopi,markisa,sambung nyawa,serai wangi,serai pedas,pudina,kemangi,selaseh,mahkota dewa,mulberi,ulam raja,pokok ajaib moringa,mas cotek,senduduk putih,belalai gajah,lemba,keladi tikus,jerangau,stevia,tenggek burung,kacip fatimah,tongkat ali,pokok salam,kasturi,kasturi variegated,limau sunkis,sunkis variegated,limau madu,purut,limau nipis seedless,limau bali siam isi merah,pokok turi,pecah beling dan lain-lain.

Penghantaran untuk semenanjung Malaysia mengikut kuantiti order.

Khidmat POSLAJU ada diguna pakai.

Membekalkan topsoil,sabut hancur(cocopeat),cocofiber,sekam padi,sekam bakar dan tanah baja.

Boleh hubungi

Call/whatsapp/wechat ashraf 0136636845

p/s : Untuk dapatkan respon yang pantas sila direct call.TQ

Sunday 27 December 2015

PROMOSI RAJA BUAH!!!!!!!!!

RAJA BUAH DATANG LAGI!!!!!!!!!!!

Pergi sana sini nampak si raja buah??

Anda peminat tegar raja buah ????
Dan anda jenis takkan penah puas makan kat kedai?
Dah nama pon raja buah harga pon mesti mahal kan??ada yang sampai Rm60 1kg 
pening kepalanyaa..nak makan banyak, nak buat tempoyak, nak buat bubur durian, tapi harga durian makin lame makin mahal?? cuba bayangkan harga durian tahun 2020 nanti, huhuhuhuhu

Jadi untuk selesaikan dilemma anda ini,sy cadangkan anda mula tanam pokok si raja buah ni, boleh dibuat makan anak beranak malah, lebih pokok ditanam lebih hasil boleh buat duit tepi kan??!!

hurmmmm banyak untung woooo.... 
Dengan penjagaan yang betul dalam masa 2-3 tahun hasil buah pasti kita akan dapat. InsyaAllah.nahhhh masa tu nak hari2 makan durian pun tak apa! 

apa tggu lagi, mari call/ whatsapp  saya
Ashraf 0136636845


nak tau jenis2 raja buah??????



DURIAN DURI HITAM(ochee d2000) NO 1

    #Klon durian terbaru yang berjaya ketepikan durian musang king(Raja Kunyit) setelah sekian lama menjadi TopOne..
"Walaupun Musang King antara jenis yang digemari ramai, Duri Hitam mempunyai keunikan tersendiri dan pasti memikat selera anda,"
Ciri-ciri buah durian duri hitam diantaranya adalah daging buahnya berwarna KUNING KEEMASAN, BAU HARUM, TEKTRUR LEMBUT dan CREAMY. Durian ini memang berbiji sedang namun memiliki jumlah susunan menarik ( isi satuan daging buah didalamnya biasanya 4-6 buah ) yang lebih banyak dibanding durian lainnya. Rasanya pun MANIS LEGIT dan SEDIKIT PAHIT..WAUUUUU!! TERLIUR NAMPAKNYA!! 






DURIAN MUSANG KING (RAJA KUNYIT D197)
#Durian Musangking sebenarnya adalah durian Raja Kunyit (Durian Ziberthinus Linn), durian ini banyak ditanam di kawasan Kelantan, Pahang (daerah Raub), Johor dan Perak. Nama lain dari durian ini adalah Mousan Wan yang berarti raja kucing gunung, merupakan durian dengan cita rasa terbaik saat ini, karena rasanya manis dengan sedikit pahit, daging buah kering dan tidak lengket, lembut serta tidak berserat, dan berbiji kecil. Ciri lain yang menonjol ada pada bentuknya yang bulat telur, kulitnya berwarna hijau militer, dengan isinya berwarna sangat kuning, daging buahnya tebal. Setelah anda makan, tanpa harus berpikir panjang, pasti anda akan terus merasa nak lagi..HEBAT TAK??


DURIAN IOI (D168)
#Durian ioi dengan bentuk buah bulat..isinya berwarna kuning oren sederhana tebal,tiada rasa pahit dan bijinya kasep..struktur hujung buah yang melekuk..memudahkan anda membukanya..pokok nya banyak terdapat di Muar..asal pokok durian ini pun dari Muar sebenarnya..arwah abah sy pun ada menanamnya di kebun..memang sedap rasenya..salah satu durian yang apabila datang musim durian..pasti akan buatkan diri tidak sabar balik ke kampung.


DURIAN TEMBAGA () KIM HONG
#Durian tembaga atau orang cina panggil durian KIM HONG..ISINYA Warna kuning, isi tebal bertekstur halus, rasa lemak manis, sedikit pahit dan aroma kuat, bentuk buah yg sederhana besar..duri tajam, biji kasep..kalau tengok dari duri buahnya nampak macam biasa je..tapi bila sudah merasanya..pasti akan tertanya-tanya ada ke buahnya setiap kali musim durian datang..variaty durian ini menjadi kesukaan kami sekeluarga..rugi tidak menanamnya...saya cakap betul-betul nie..cewahh..tapi memang betul sedap rasanya.



No comments:

Post a Comment